دسته‌بندی نشده

لیف گیاهی لوفا چیست و چه انواعی دارد؟  

لیف لوفا محصولی گیاهی است که ماده اصلی آن، اسفنج گیاهی است. شناخته می‌شود. لوفا که از خانواده کدوها است، منافع زیادی دارد و بخش‌های متنوع این گیاه، مثل گل، میوه و بذر آن در صنایع مختلفی کاربرد دارد. لیف لوفا یکی از محصولات لوفا است که برای استفاده‌های مناسبی به کار می‌رود؛ خرید لیف لوفا و استفاده از آن برای شادابی پوست و لایه‌برداری استفاده می‌شود.

احتمالا این سوال در ذهنتان آمده که اصلا لیف لوفا چیست و طی چه مراحلی تولید می‌شود؟

لیف لوفا یک لیف طبیعی برای استحمام است که منبع اصلی تولید آن میوه کاملا رسیده گیاه لوفا است. همانطور که می‌دانید کاربرد یک لیف حمام مناسب، مزایای خیلی زیادی نیز به همراه دارد. از همه مهم‌تر این مزیت است که لیف لوفا ضمن تمیز‌کردن سطح پوست، منتقل‌شدن حس شادابی و آرامش را نیز به همراه دارد.

بدون تردید از جمله باکیفیت‌ترین لیف‌های تولیدشده در دنیا، لیف لوفا است؛ پس در صورتی که لیف مناسبی را می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما خرید لیف گیاهی لوفا است.

لیف لوفا که از آن به عنوان یک لایه‌بردار کاملا طبیعی و گیاهی استفاده می‌شود، اینگونه عمل می‌کند که سلول های مرده سطح پوست شما را حذف کرده و با افزایش میزان گردش خون و به وجود آوردن هایپرمی موجب می‌شود تا پوست شما، حس آرامش و شادابی داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت که این محصول مزایای زیادی برای پوست شما به همراه دارد.

مهم ترین خاصیت لیف لوفا، جلوگیری از ایجاد سلولیت می‌باشد. هر نوع پوستی که داشته باشید می‌توانید از این لیف استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آن را بر روی پوست بدنتان مشاهده کنید.

خواص بذر لوفا در ایران

 

لیف لوفا ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم مزایا و ویژگی های لیف گیاهی لوفا برایتان شرح دهیم، نیاز به یک مقاله مفصل داریم، ولی در اینجا به اختصار به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • لایه‌بردای آرام و مناسب و از بین بردن سلول‌های مرده جمع‌شده روی سطح پوست
  • تمیزکننده عمقی منافذ پوست
  • کاهش‌دهنده آکنه و جوش‌های سطح پوست (خصوصا جوش‌های سر سیاه)
  • بیشتر کننده میزان گردش خون در پوست و به وجود آوردن هایپرمی
  • کمک به بهبود روند جوان‌سازی پوست (البته در صورت استفاده مداوم)
  • پیشگیری از ایجاد سلولیت
  • به همراه آوردن پوست نرم و لطیف
  • داشتن قابلیت شستشو (به راحتی با آب شسته می‌شود)
  • تهیه شده از جنس گیاه لوفا (نوعی کدو که بیشتر در مناطق گرمسیری پرورش داده می‌شود)
  • مناسب برای استفاده بر روی کلیه پوست‌ها (مخصوصا پوست چرب)

لیف لوفا چه ساختاری دارد؟

همانگونه که تا الان فهمیده‌اید، لیف لوفا در واقع نوعی کدو بوده و در قسمت‌های گرمسیری رشد و پرورش داده می‌شود. لوفا خواص خیلی زیادی برای پوست دارد که مهم‌ترین ویژگی این گیاه برای پوست این است که به سم‌زدایی از پوست کمک خیلی زیادی می‌کند. همچنین باعث افزایش شادابی و جوانی پوست می‌شود.

چگونه از لیف لوفا استفاده کنیم؟

برای به کار بردن لیف لوفا، نخست آن را در زیر آب گرم بگیرید. با این عمل، بافت سفت این لیف حالت نرم به خود می‌گیرد و شما می‌توانید از آن برای لیف و به عنوان یک لایه‌بردار عالی استفاده کنید. پس از آنکه لیف لوفا به قدر مناسب و کافی نرم شد، می‌توانید از شامپوی بدن یا صابون استفاده کرده و آن را بر روی آن بریزید. سپس لیف را به صورت دورانی بر روی بدنتان بکشید.

در آخر و بعد از تمام‌شدن شستشوی بدنتان با استفاده از این لیف، می‌توانید بدن خود را با آب، بشویید.

نکاتی برای نگهداری از لیف لوفا

برای لایه برداری پوست با استفاده از لیف بدن لوفا، نباید بگذارید بافت لیف خیلی حالت نرم پیدا کند.

از آنجا که شامپو بدن به خوبی در بافت های این لیف نفوذ می‌کند، توصیه می‌شود برای تمیز کردن پوستتان با استفاده لیف لوفا، به جای صابون از شامپو بدن استفاده فرمایید.

شما با هر نوع پوستی می‌توانید از این لیف استفاده فرمایید. اما بهتر است بدانید افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند نتیجه بهتری از این لیف دریافت می‌کنند. همچنین از آنجا که این لیف نسبتا زبر است، اگر پوستی خشک دارید، پیشنهاد می‌شود که شامپو بدن یا صابون  را بر روی پوستتان بریزید، سپس لیف را بر روی بدنتان بکشید.

دقت داشته باشید که بعد از هر بار استفاده، باید به خوبی لیف را با آب گرم بشویید به گونه ای که تمام مواد شوینده از آن خارج شود. اگر تمامی مواد شوینده خارج نشود، باعث می‌شود عمر این لیف کمتر شود و همچنین بوی نا خوشایندی پیدا کند.

بعد از استفاده از لیف لوفا، آن را از محیط حمام خارج کنید و در فضایی باز، زیر نور خورشید و کاملا خشک از آن نگهداری فرمایید.

اگر می‌خواهید عمر این لیف گیاهی افزایش پیدا کند، حتما هفته ای یکبار آن را ضد عفونی کنید. راه های مختلفی برای انجام این کار، وجود دارد. یکی از راحت ترین راه ها برای ضد عفونی لیف لوفا این است که آن را در آب جوش، برای چند دقیقه بجوشانید.

زمانی که بافت های لیف لوفا از یک دیگر باز شده باشند، یعنی زمان آن رسیده که آن را دور بیندازید و لیف دیگری را جایگزین آن کنید.

لیف لوفا چه انواعی دارد؟

لیف لوفا در انواع مختلفی تولید می‌شود؛ این امر برای این است که مشتریان امکان این را داشته باشند که متناسب با نیازشان، یک محصول را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنند. لیف لوفا بسته به اندازه‌های مختلفی که دارد، انواع متنوعی نیز پیدا می‌کند؛ نواع مختلف این لیف از این قرار است:

  • لیف گیاهی لوفا کوچک

این اندازه از محصول، مناسب برای پوست صورت است. از اندازه کوچک آن برای استحمام هم می‌توان بهره برد.

  • لیف گیاهی لوفا صورت و بدن

این اندازه از محصول، شامل دو عدد لیف می‌باشد. یکی برای استفاده صورت و یکی برای استفاده بدن. این اندازه یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای خرید لیف است.

  • لیف گیاهی لوفا بلند – کمری

برای استحمام و شست و شو یا لیف کشی پشت و کمر، این محصول گزینه خوبی است تا از خواص بی نظیر این لیف برای بدن، مانند افزایش گردش خون بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *