مجله نسیما

چگونه قفسه حمام مناسبی را تهیه کنم؟

چگونه قفسه حمام مناسبی را تهیه کنم؟

قفسه حمام یکی از کاربردی ترین و پر مصرف ترین بخش در دکوراسیون حمام است، قفسه ها در حمام بیشتر از سایر وسایل به شما کمک می‌کنند. بیشتر افراد به دکوراسیون حمام اصلا اهمیت نمی‌دهند و یک دکوراسیون بسیار ساده برای حمام خود درست می‌کنند. اما حمام نیز مانند سایر بخش های خانه اهمیت زیادی در زیبایی و شیک بودن خانه دارد. همچنین داشتن یک لیف خوب مانند خرید لیف لوفا، برای حمام بسیار مهم است.خرید از سایت نسیما

امروزه طراحان داخلی بیشتر به دکوراسیون حمام داخلی حمام مانند سایر بخش های خانه اهمیت می‌دهند و فضایی شیک و زیبا در حمام درست می‌کنند. قفسه ها در حمام بیشترین کاربرد را دارند. برای قرار دادن انواع وسایل لازم در حمام به یک قفسه نیاز دارید، پس حتما در حمام خود باید یک قفسه داشته باشید.

قفسه حمام چیست؟

قفسه حمام، یک محفظه برای جای وسایل حمام از جمله شامپو، نمک حمام، صابون، آویز حوله و … است. این وسیله معمولا در جنس پلاستیکی و فلزی تولید و عرضه می‌شود. شما باید با توجه به ابعاد مورد نیاز خودتان، مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. قفسه حمام علاوه بر مرتب کردن محیط، در زیبایی دکوراسیون نیز نقش موثری خواهد داشت.

چرا داشتن قفسه در حمام ضروری است؟

قفسه حمام یکی از وسایل مهم است که باید در سرویس و حمام خود قرار دهید. زیرا علاوه بر نقش مهمی که در دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد، منجر به چیدمان و مرتب کردن حمام می‌شود. البته همه ما می‌دانیم که دکوراسیون حمام، موضوعی است که اکثر مردم زیاد به آن توجه نمی کنند. به طور کلی، همه ما با یک تزئین ساده حمام را به حال خودش رها می‌کنیم.

اما واقعیت این است که دکوراسیون حمام به اندازه بقیه خانه مهم است. اگر مهم تر از بقیه فضا ها نباشد، مطمئناً کمتر هم نیست. در واقع دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌تواند نقش مهمی در زیبایی و سبک منزل شما داشته باشد.

به همین دلیل، امروزه طراحان داخلی به طور دقیق در حال بررسی دکوراسیون حمام هستند. آن ها سعی می‌کنند با استفاده از وسایل زیبا، مانند قفسه های حمام، فضای زیبایی را ایجاد کنند.

مهمترین کاربردهای قفسه

قفسه حمام کاربردهای زیادی دارد. لوازمی مانند شامپو، صابون، حوله و لیف و … باید در شلف یا قفسه قرار دهید. اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید، باید تمام وسایل لازم سرویس بهداشتی بخرید.

همانطور که گفتیم، قفسه ها در سرویس بهداشتی کاربردهای زیادی دارند. قفسه از ایجاد آشفتگی و نامرتبی در محیط سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند و در عین حال، تأثیر بسزایی در سبک و زیبایی محیط شما دارد.

اگر دکوراسیون سرویس بهداشتی برایتان مهم نیست، باید بگوییم سرویس بهداشتی محیطی است که باعث آرامش مردم می‌شود. برای تهیه چنین فضایی باید از بهترین ابزارها و تجهیزات به روش های مختلف استفاده شود. برای این کار باید قفسه حمام بخرید. زیرا این وسیله، یکی از وسایل تزیینی و مهم سرویس بهداشتی است.

نکاتی برای انتخاب قفسه حمام

جنس قفسه، یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قفسه حمام پلاستیکی، فلزی یا چوبی، از پرطرفدارترین قفسه ها هستند. در این میان، بیشتر از مدل پلاستیکی استفاده می‌شود. زیرا محیط مرطوب سرویس بهداشتی، شرایط مناسبی را برای نگهداری و استفاده از قفسه های چوبی یا فلزی فراهم نمی‌کند، در نتیجه خراب می‌شوند. بنابراین، مدل های پلاستیکی محبوبیت بیشتری دارند.

بنابراین این امر نشان دهنده این است که هنگام انتخاب قفسه حمام، چه مواردی را باید در نظر گرفت. نکته دیگر، اندازه قفسه است. بسته به تعداد اعضای خانواده یا تعداد شامپوها و صابون های دستشویی و انواع محصولات بهداشتی که استفاده می‌کنید، می‌توانید مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

طراحان، قفسه حمام را طوری ساخته اند که به دیوار نصب می‌شود و در گوشه دیوار قرار می‌گیرد. این قفسه‌ها چندین طبقه مختلف دارند، پس می‌توانید وسایل خود را در آن بچینید.

افرادی که دکوراسیون برایشان مهم است، تمایل دارند خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنند. این افراد بر این باورند که محیط سرویس بهداشتی، به اندازه سایر قسمت های خانه اهمیت دارد. بنابراین، آن ها به انتخاب وسایل کوچک و بزرگ توجه می‌کنند.

انواع قفسه حمام ساده و چند طبقه، در انواع مدل های شیک ، فانتزی و مدرن و طرح های گوناگون، در لیست زیر موجود است. براساس سلیقه و بودجه مورد نظر، می‌توانید بهترین قفسه را انتخاب کنید و بخرید.

  • جنس بدنه قفسه حمام

اولین نکته در مورد خرید قفسه حمام توجه به جنس بدنه این محصول نظم دهنده است، جنس شلف حمام از استیل ضد زنگ، پلاستیک یا چوب است. قطعاً نوع سوم یعنی جنس چوب با توجه بالا بودن سطح رطوبت موجود در حمام، نمی تواند انتخاب خوبی باشد.

شلف های پلاستیکی حمام به خاطر مقاومت در برابر رطوبت و همین طور برخورداری از رنگ و طرح های متفاوت و متنوع با استقبال بالایی از سوی خریداران مواجه هستند.

  • اندازه قفسه حمام

عامل بعدی که انتخاب و خرید شما را تعیین می‌کند، توجه به اندازه قفسه حمام است. چیزی که در این راستا باید نظر شما را جلب کند، ابعاد کلی کالاست. البته دقت در ارتفاع تک تک طبقات را نباید از نظر دور داشت. بر این اساس پیشنهاد ما این است که به تعداد اعضای خانواده خود و هم چنین تعداد شامپوها، مواد شوینده و سایر اقلام ضروری موجود در حمام توجه نمایید.

  • تعداد طبقات قفسه

منظور ما از تداعی کردن این نکته در واقع اشاره به چند طبقه ای بودن قفسه شما دارد که برای این منظور نیز خودتان باید تصمیم بگیرید که با توجه به شامپوها و نوع مواد شوینده مورد نظرتان در حمام، به یک قفسه چند طبقه ای برای این منظور احتیاج دارید تا بتوانید همه چیز را منظم و مرتب در کنار هم و در محیط حمام خود قرار دهید.

  •  درب دار بودن یا آینه داشتن

از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص انتخاب و خرید قفسه حمام توجه به درب داشتن و همین طور وجود آینه بر روی آن است. انتخاب قفسه درب دار یا حائز آینه، موردی شخصی و سلیقه ای است که به خودتان بستگی دارد. اگر دوست ندارید محصولات داخل قفسه حمام خیس شوند، بهتر است به سراغ انتخاب مدل های درب دار بروید.

چنانچه در حمام شما آینه دیگری وجود ندارد و می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بهترین مورد برای شما این است که محصول انتخابی تان دارای آینه نیز باشد.

  • نحوه نصب قفسه در فضای حمام

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید قفسه حمام توجه به طریقه نصب آن است، اساساً از تمام شلف های حمام به صورت دیواری استفاده می‌شود. با این حال می‌توان از این قفسه ها به صورت ایستاده در گوشه ای از حمام نیز بهره گیری به عمل آورد.

  • قیمت قفسه حمام

ما در این مطلب هر آنچه که بر روی قیمت قفسه حمام تاثیر گذار بود برشمردیم، آنچه می‌تواند تصمیم شما برای خرید یک شلف نظم دهند حمام را عملی نماید، سلیقه و مقدار بودجه ای است که در نظر گرفته اید. نا گفته نماند که رنگ و طرح قفسه انتخابی تان نیز دارای اهمیت است تا بتوانید یک دیزاین عالی را برای این قسمت از خانه خود ایجاد نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *