مجله نسیما

لیف یا کیسه حمام؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟

دوش گرفتن و استفاده از شامپو مواردی هستند که تعداد زیادی از افراد آن را برابر با حمام کردن می‌دانند. اینکه چگونه حمام کنیم و از چه ابزاری برای استحمام استفاده کنیم، مسئله‌ای است که تاثیری مستقیم بر روی سلامتی پوست ما دارد. یکی از کارهایی که می‌توان در حمام با استفاده از لوازمی مانند لیف یا کیسه انجام داد، لایه‌برداری است؛ این عمل به وسیله لیف یا کیسه صورت می‌گیرد، خرید محصولاتی مانند خرید لیف لوفا و استفاده از آن می‌تواند به میزان زیادی به امر لایه‌برداری کمک کند.

به کار بردن لیف و کیسه در حمام، قدمت خیلی زیادی دارد، به طوری که بسیاری از افراد در گذشته از این دو محصول برای لایه‌برداری سلول‌های مرده سطح پوست و همچنین حفظ و مراقبت از لطافت و شادابی استفاده می‌کردند. در صورتی که تنها از شامپوی بدن برای تمیزی استفاده می‌کنید، احتمالا به این مشکل برخورده اید که بر روی پوستتان حس پوسته پوسته شدن دارید، از همین جاست که نقش لیف و کیسه بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

در طول روز منفذهایی که در سطح پوست وجود دارد، به وسیله آلودگی‌ها و مقدار زیادی چربی پوشانده می‌شود. در فصل تابستان تعریق بیش از حد پوست باعث می‌شود که ما در طول روز حداقل یکبار دوش بگیریم، اما تنها دوش گرفتن توانایی خارج کردن چربی ها را از پوست ما ندارد؛ بنابراین ترجیح ما این است که حداقل هفته‌ای دوبار بدن خود را با استفاده از لیف تمیز کنید.

از جمله خواصی که استفاده از لیف به همراه دارد، این است که الیاف لیف چربی اضافی و آلودگی‌ها را از روی پوست حذف کرده و کمک بسیاری به افزایش گردش خون و جوان‌سازی پوست می‌کند. در هر صورت سوال این است که کدامیک بهتر است؛ لیف یا کیسه؟ آیا استفاده از لیف برای کلیه انواع پوست مناسب است؟ آیا می‌توان از لیف برای حمام کودکان نیز استفاده کرد؟

این‌ها سوالاتی است که غالبا به ذهن همه ما می‌رسد. دقت کنید که غده‌های چربی در بدن کودکان هنوز کامل نشده و پوست آنها بسیار حساس و لطیف است، به همین دلیل استفاده از کیسه و لیف برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین بخوانید: 

خرید بذر لوفا با بهترین قیمت

آیا استفاده از لیف گیاهی برای تمام پوست ها مناسب است؟

لیف کشیدن برای همه پوست‌ها مفید است و برای افرادی که پوست آنها پوسته پوسته می‌شود و حالت زبری، خشک و خشن به خود می‌گیرد، استفاده از لیف ضروری و نیاز است. افرادی که پوست آنها چرب است، بیش از بقیه انواع پوست عرق کرده و درگیر مشکلات و مسائلی مانند جمع‌شدن چربی‌های اضافی و رشد باکتری‌ها بر روی پوست خود می‌شوند؛ بنابراین با هر حمام رفتن، نیاز است که از لیف استفاده کنند.

به صورت روزانه منافذ سطح پوست چرب، با چربی‌های اضافی و عرق‌کردن زیاد پوست مسدود می‌شود، به همین دلیل پوست این افراد برای جوش و آکنه مستعد و آماده خواهد بود. در صورتی که پوست شما چرب و مستعد جوش و آکنه است، پیشنهاد می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از کیسه برای لایه‌برداری عمیق پوست استفاده کنید.

در اینجا با دو نوع لیف و کیسه از میان انواع مختلف آن، آشنا خواهیم شد:

  • لیف طبیعی لوفا

اگر بخواهیم یکی از باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین نوع لیف ها را معرفی کنیم، قطعا بایستی به لیف طبیعی لوفا اشاره کنیم. این لیف که از اسفج کاملا طبیعی میوه گیاه لوفا تهیه می‌شود، از مزایای بسیاری برای شادابی پوست برخوردار است. به طوری که می‌توانید از این محصول برای لایه برداری خوب و مناسب استفاده کنید.

برای استفاده از این لیف، مقداری شامپو بدن را روی آن ریخته و بر روی بدنتان ماساژ دهید تا عطر شامپو بدن به پوست منتقل شود. این لیف برای استفاده در کلیه پوست‌ها مناسب است. لیف لوفا بدون اینکه در زمان استفاده، احساس درد داشته باشید، به آرامی پوست شما را به خوبی لایه‌برداری می‌کند .

  • کیسه حمام نخی

این محصول یکی از مناسب‌ترین انواع کیسه ها بوده که از دوام زیادی برخوردار است. کیسه حمام نخی نیز مانند لیف طبیعی لوفا توانایی لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست شما را دارد. یکی از بهترین خصوصیات کیسه حمام نخی، خصوصیت پاکسازی و لایه‌برداری است که بدون آسیب رسیدن به پوست، این کار را انجام می‌دهد.

با استفاده این کیسه دیگر احساس حساسیت و التهاب روی سطح پوستتان نخواهید داشت و با خیال آسوده می‌توانید تمام نواحی پوست بدن را لایه‌برداری کنید. بعد از استفاده از این کیسه، پوستی شاداب و باطراوت خواهید داشت .

مسئله استفاده از کیسه و آسیب رسیدن به پوست

کاربرد کیسه خیلی اهمیت دارد. تعداد زیادی از افراد به منظور اینکه سریع حمام کنند و از حمام بیرون بیایند، کیسه را به نحوی سفت و خشن روی پوستشان حرکت می‌دهند؛ این کار علاوه بر اینکه موجب آسیب به پوست می‌شود، امکان دارد التهاب و قرمزشدن پوست را به همراه داشته باشد. بنابراین تلاش کنید کیسه را به صورت آرام و با لطافت روی سطح پوست بدنتان بکشید.

سعی کنید به صورت هفته ای یک بار از لیف یا کیسه استفاده کنید. این کار به نرمی و لطافت پوست شما کمک خیلی زیادی می‌کند. همچنین می‌توانید از کیسه و لیف به منظور لایه‌برداری از پوست صورت نیز استفاده کنید .معمولا کیسه را نمی توانید به صورت روزانه استفاده کنید و به همین خاطر استفاده از لیف را توصیه می‌کنیم. با هر بار حمام کردن با استفاده از لیف، عمل لایه‌برداری پوست شما به صورت ملایم صورت می‌گیرد، بهتر است هفته‌ای یک‌بار برای لایه‌برداری عمیق‌تر و مناسب از کیسه استفاده کنید .

به این مسئله نیز دقت کنید که به کارگیری مرطوب‌کننده دست و صورت پس از استفاده از کیسه برای تمیزی پوست، خیلی لازم است. خرید لیف و کیسه برای کسانی که مایل به داشتن پوستی جوان و شاداب هستند، پیشنهاد می‌شود. بعد از اینکه از لیف و کیسه استفاده می‌کنید، منافذ پوستی شما باز شده و در صورتی که از محصولات جوانسازی نیز استفاده کنید، سریعا این محصولات به قسمت‌های پایینی پوست شما رسیده و به آسانی به عمق پوست بدن شما وارد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *