مجله نسیما

لوفا و لیف آن چه کمکی به شادابی پوست ما می کند؟    

بذر لوفا

دوری و رهاشدن از مشغله‌های روزمره، در کنار تمیزماندن، می‌تواند از جمله دلایلی باشد که افراد به خاطر آن به حمام‌کردن می‌پردازند. قطعا شرط داشتن یک حمام خوب، استفاده از محصولات و وسایل مناسب و مرغوب برای این کار است. قاعدتا هرقدر محصولات مورد استفاده در حمام سالم‌تر و طبیعی‌تر باشند، نفع بیشتری برای این هدف خواهندداشت. شما می‌توانید با تهیه و استفاده از محصولات ارگانیک مانند لیف لوفا که یک لیف گیاهی است، به بهبود کیفیت استحمام خودتان کمک کنید.

 

لوفا چیست؟

گیاه لوفا ، بومی مناطق آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی بوده و زیرمجموعه خانواده خیار و کدو است. از قسمت‌های مختلف این گیاه مانند میوه، بذر و گل برای موارد متنوعی مانند صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی استفاده می‌شود. همچنین از آنجا که میوه رسیده این گیاه دارای الیاف و اسفنج طبیعی است، می‌توان از آن برای تولید لیف حمام استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های این گیاه، بالاروندگی آن است که به همین دلیل برای کاشت آن در گلخانه به داربست احتیاج است.

خصوصیات مختلف لوفا

  • . از اسفنج این گیاه که در درون میوه آن قرار دارد، برای طراحی و تولید لیف طبیعی به منظور کمک به سلامت و شادابی پوست استفاده می‌شود. از  گذشته تا امروز از میوه این گیاه به عنوان یک محصول طبیعی برای تمیزکردن پوست کمک گرفته می‌شود، به طوری که به عنوان یک از مواد قدیمی برای ماساژ استفاده می‌شود.
  • ماساژ پوست بدن با لیف طبیعی لوفا، موجب از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود؛ بنابراین باید بدانید که لیف این گیاه به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی شناخته شده و تنفس سلول‌های پوستی را آسان می‌کند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های لوفا، سلامت پوست به جهت برطرف کردن چین و چروک و درمان جوش و آکنه است. میوه خشک لوفا بادشکن است و خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد.
  • گیاه لوفا برای تسکین درد سیاتیک و دیسک کاربرد دارد. برای بهره‌مندی از این ویژگی، کمی از این گیاه را دم نموده، مقداری از آن را میل کرده و مقداری را به صورت ضماد روی مکان درد بگذارید.
  • از دم کرده لوفا می‌توانید برای درمان دیابت، انسداد کلیه و رفع کم‌خونی استفاده کنید. استفاده از دم‌کرده لوفا به منظور درمان یرقان، ورم‌های سرطانی، آبله، دندان درد و تب مخملک کاربرد دارد.
  • شما می‌توانید برای کم کردن حس اضطراب و ناراحتی از لوفا کمک بگیرید، طوری که بعد از استفاده از آن خودتان متوجه می‌شوید که چقدر آرامش دارید و از این مسئله تعجب خواهیدکرد.
  • لوفا هیچگونه آسیبی به پوست شما نمی‌زند. لیف لوفا از اسفنج طبیعی و مواد آلی بوده و به آسانی از عفونت‌های پوستی پیشگیری می‌کند.
  • لوفا به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی پوست شناخته می‌شود. لیف لوفا که از الیاف و اسفنج میوه لوفا تولید می‌شود، کمی خشن بوده که البته این امر به لایه‌برداری از پوست کمک زیادی می‌کند؛ همچنین برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، جوان‌سازی و درخشان کردن پوست بسیار عالی است.
  • این اسفنج گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد که برای سلول‌سازی، جوانسازی، درخشندگی و سلامت پوست بسیار مفید است.

موارد مصرف لوفا و نحوه آن

برای استفاده از قسمت‌های مختلف لوفا، روش‌های متنوعی وجود دارد که به تعدادی از آنها اشاره می‌پردازیم:

  • دم‌ نوش لوفا

برای استفاده از ویژگی‌های درمانی گیاه لوفا، باید از دم کرده آن استفاده کنید. برای تهیه دم کرده لوفا، ۱۰ گرم از قسمت‌های هوایی گیاه شامل شاخ، برگ و گل را در ۱۵۰۰ سی سی آب جوشانده تا حجم آب به نصف برسد.

  • محصولی برای استحمام

برای استفاده از اسفنج لوفا به عنوان لیف طبیعی و گیاهی، پس از رسیدن کامل میوه لوفا، ابتدا پوست خشک شده آن را باید جدا کنید. توجه کنید که پوست حالت زبر و خشن دارد، اما پس از تماس با آب گرم و صابون نرم شده و به آسانی به منظور شستشو و ماساژ پوست قابلیت استفاده دارد.

  • لایه بردار طبیعی

لیف را با آب گرم مرطوب کرده تا قبل از استفاده نرم شود. می‌توانید کمی صابون روی لیف بمالید. لیف را به آرامی بر روی صورت و گردن خود حرکت دهید. بهتر است این حرکت به صورت دورانی و با حلقه‌های دورانی کوچک انجام گرفته و فشار کمی را روی پوست خود وارد کنید.

نحوه لایه برداری به وسیله لیف لوفا

همانطور که برای شستشوی صورت و گردن گفتیم، در اینجا هم لیف لوفا را به مقداری صابون آغشته کنید و آن را به صورت دورانی (ولی با حلقه دورانی بزرگتر) بشویید.

تنها کافی است مقداری فشار را در زمان استفاده از لیف به کار ببرید تا سلول‌های مرده از سطح پوست  شما برداشته شده و عمل لایه‌برداری انجام شود. در واقع لیف ولفا مانند دوره‌های ماساژ درمانی عمل می‌کند، زیرا با تحریک پوست، تحریک گردش خون در سطح پوست و رشد سلول‌های جدید، موجب جوان‌سازی پوست می‌شود.

استفاده از این لیف در نواحی‌ از پوست مانند آرنج و زانو که کمی از مواضع دیگر خشک‌تر هستند می‌تواند موجب نرم و لطیف‌شدن شود.  پس از مالش بدن با لیف لوفا، بدن را به صورت شستشو دهید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید.

همچنین برای نگهداری مناسب لیف بهتر است آن را آبکشی کرده، آب اضافی آن را گرفته و آن را در محلی مناسب گذاشته تا به صورت کامل خشک شود. سعی کنید پس از شستشوی بدن و صورت به وسیله لیف لوفا از یک لوسیون باکیفیت نیز استفاده نمایید تا پوست بدن شما به صورت کامل نرم و لطیف شود.

 انواع مختلف لیف لوفا

  • لیف کوچک

این مدل با اندازه‌ای که دارد، برای پوست صورت مناسب است. از اندازه کوچک آن برای استحمام هم می‌توان کمک گرفت.

  • لیف صورت و بدن

این مدل از محصول لیف لوفا، شامل دو عدد لیف می‌باشد که یکی مخصوص استفاده صورت و یکی برای استفاده بدن کاربرد دارد. این مدل یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای تهیه و خرید لیف است.

  • لیف بلند – کمری

برای استحمام و شست و شو بدن و یا لیف‌کشی ناحیه پشت و کمر، این محصول گزینه خوبی است تا از خواص بی‌نظیر این لیف برای بدن، مانند افزایش گردش خون بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *