مجله نسیما

راهنمای آموزشی برای انتخاب و تهیه لیف و اسفنج

خرید لیف لوفا

کیسه حمام یا به اختصار کیسه یا لیف از لوازم بهداشتی حمام محسوب می‌شود که به وسیله الیاف معمولا از کتان به شکل دستی یا پلاستیکی در فرایند صنعتی بافته می‌شود. خرید لیف لوفا و استفاده از آن معمولا همراه با صابون برای پاک کردن آلودگی ها از روی سطح پوست به کار می‌رود و یکی از ارکان اصلی شستشوی بدن و استحمام کامل به شمار می‌رود که از دیرباز مرسوم بوده و در سبد خرید لوازم بهداشتی خانوارها قرار داشته است.

خیلی از افراد هنگام شستشوی بدن خود در حمام، از انواع لیف هم برای تمیزتر شدن پوست استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که لیف کشیدن نقش اساسی در عاری کردن پوست از سلول های مرده و آلودگی های پوستی دارد.

اما آیا لیف کشیدن برای تمام افراد لازم است؟ آیا نیاز به استفاده از لیف در افراد با پوست‌های خشک یا چرب، یکسان است؟ آیا پوست بچه‌ها را هم باید لیف کشید؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها و چند سوال رایج دیگر در مورد لیف و لیف کشیدن…  در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید لیف را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید لیف و اسفنج حمام را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید بذر لوفا

دوش گرفتن و حمام کردن یکی از بهداشتی ترین کارهایی است که هر فرد باید روزانه و بسته به فعالیت هایی که در طول روز انجام می‌دهد باید آن را انجام دهد، بخصوص در این روزها که هوا گرم است، نیاز به این عمل بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود.

اما بهتر است بدانید که اگر برخی نکات را رعایت نکنید، امکان دارد همین کار به سلامتی تان آسیب بزند و باعث صدمه به پوست شود پس باید در انتخاب لیف و نحوه استفاده از آن دقت و نکات لازم را مدنظر داشته باشیم. داخل حمام اشیایی وجود دارد که اگر حواستان نباشد امکان دارد به لانه ی میکروب ها تبدیل شده و خدای نکرده بیمارتان کنند.

لیف طبیعی یا لیف معمولی

احتمالا تا به حال نام لوفا یا همان لیف طبیعی را شنیده اید. لوفا نام گیاهی است که 5 یا 6 ماه بعد از کاشت آن، گل های درشت و زردرنگی می‌دهد. از این گیاه برای ساخت اسفنج و لیف استفاده می‌کنند که همان لیف طبیعی می‌باشد که خواص خوبی هم برای پوست دارد.

این گیاه یک محصول طبیعی برای تمیز کردن پوست است و یکی از قدیمی ترین روش های ماساژ پوست محسوب می‌شود که برای رفع سلول های مرده پوست و تنفس سلول ها مفید است.

لیف برای كدام نوع پوست مناسب نيست؟

شست‌وشوی بدن نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث از بین رفتن «سد دفاعی سطح پوست» شود، به‌همین دلیل افرادی با پوست چرب، باید بدن خود را با لیف‌های حوله‌ای نرم، صابون و شوینده‌های مخصوص پوست‌های چرب بشویند و در انتخاب نوع لیف خود دقت کنند.

این در حالی است که استفاده از لیف به افرادی با پوست خشک توصیه نمی‌شود. این افراد باید پوست خود را فقط با آب ولرم و صابون‌های غیرمعطر و مخصوص پوست ‌های خشک یا همان پن‌ها، بشویند. افراد با پوست‌های مختلط باید هر ناحیه از بدن‌شان را بنا بر خشک یا چرب بودن آن، باتوجه به توصیه‌هایی که در مورد شست‌وشوی پوست‌های چرب و خشک کردیم، بشویند. يادتان باشد افرادی مانند سالمندان که پوستی خشک و حساس دارند، باید دور لیف کشیدن را خط بکشند.

ليف مخصوص بچه‌ها

استفاده از لیف برای نوزادان و بچه ‌ها که پوست بسیار ظریف و حساسی دارند، ضرورتی ندارد. با این حال اگر خواستید هرچند وقت یک‌بار، بدن نوزاد یا کودک خود را لیف بکشید و از سلول های مرده مدفون در زیر پوست پاک کنید، از لیف ‌های کاملا نرم و حوله ‌ای استفاده کنید و لیف را آرام روی بدن او حرکت دهید.

يادتان باشد لیف کشیدن زیاد یا استفاده از لیف ‌های زبر و کنفی برای تمیز کردن پوست بچه‌ها، باعث می‌شود سد دفاعی طبیعی پوست آنها از بین برود و این مسئله زمینه ابتلا به «اگزما» یا خشکی پوست را در نوزادان و کودکان فراهم می‌کند.

ليف کشيدن زياد و طولاني مدت باعث “تخريب سلول‌های پوست” و رسوب ماده‌اي پروتئينی در پوست مي‌شود و باعث بيماری «ماکولار آميلوئيدوز» مي‌شود. اين بيماری می‌تواند منجر به ايجاد تيرگي‌هاي دائمی در سطح پوست بدن شود.

اگر حمام تاريک و مرطوب است،‌ بهتر است براي ليف جايی خارج از حمام در نظر بگيريد. از آنجا که رطوبت، گرما و تاريکي، زمينه رشد و تکثير قارچ ‌ها را فراهم می‌کنند، بنابراين هرگز ليف‌ های خيس را در محيط مرطوب و تاريک حمام رها نکنيد.

اگر ليف دچار تغيير شکل، تغيير بافت و رنگ شد و قوام خود را از دست داد، بهتر است آن را دور بيندازيد و ليف جديدی جايگزين كنيد. ليف کشيدن زياد يا استفاده از ليف‌های زبر و كنفی براي تميز کردن پوست بچه‌ها، باعث مي‌شود سد دفاعي طبيعی پوست آنها از بين برود و اين مساله زمينه ابتلا به “اگزما” يا خشکی پوست را در نوزادان و کودکان فراهم مي‌کند.

جهت حركت ليف

لیف را در جهت پایین به بالا روی بدن بکشید، سعی کنید جهت حرکت همواره به سمت قلب باشد. دست‌های شما باید فشاری دائمی و یکنواخت برای تمامی قسمت ‌های دست ‌ها و پاها داشته باشند. برای پايين‌تنه، شکم و قسمت‌های بالای سینه و شانه ‌ها حرکات دورانی مناسب است.

کمی پس از انجام این کار متوجه خواهید شد که جریان خون شما بسیار بهتر از گذشته شده و پوست شما حالت ارتجاعی و لطیف‌تری به خود گرفته و علاوه بر آن سفت شده است و در این موقع است که لیف خاصیت طب سنتی خود را روی بدن شما به اجرا در آورده است.

استفاده از یک لیف نرم و صابون، بهتر است. یک لیف نرم برای برداشتن عرق از سطح پوست کافی است. با استفاده از یک لیف نرم، آن بخش از سلول‌های سطحی پوست که آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می‌شوند و می‌ریزند؛ بنابراین لازم نیست شما با یک کیسه زبر و سفیدآب زبرتر و با فشار دست به جان طبقه سطحی پوست‌تان بیفتید. این کار سلامت پوست و نقش حفاظتی آن را به خطر می‌اندازد.

قيمت مناسب سایت نسیما

سعی کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد و محصولی با کيفيت و قيمت مناسب خريداری کنيد. همچنين در هنگام خريد مواردی که در اين مقاله برای شما تشريح شد را نيز مورد توجه قرار دهيد تا بتوانيد محصولی مناسب و مطابق نيازتان تهيه کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *